
‘Mijn werkzaamheden vloeien voort uit verschillende takken van Cedin, waar de driehoek van kind, gezin en school elkaar steeds vaker vindt. Samen met collega’s in de praktijk in Emmen doe ik diagnostisch onderzoek, behandeling en begeleiding in gezinnen waar opvoeden en opgroeien een uitdaging kan zijn. Ik vind het belangrijk dat een gezin niet te veel verschillende gezichten ziet. Door de verschillende functies binnen ons team kunnen we met maar een paar gezichten toch veel betekenen! Daarnaast ben ik voor de leerlingenzorg veel op pad. Ik doe psychologisch onderzoek en observaties, gericht op gedrag, intelligentie en leren. Het geeft mij enorm veel energie en voldoening om te zien hoe een leerkracht een leerling beter begrijpt en de leerling daardoor kan floreren in de klas. Bovendien voer ik dyslexieonderzoeken uit voor de vergoede dyslexiezorg.
Persoonlijk contact staat bij mij hoog in het vaandel. Ik vind het belangrijk dat iemand zich gezien en gehoord voelt. En er is altijd ruimte voor een grapje :-)’
Wat anderen zeggen
“Bedankt voor het heldere verslag en het prettige gesprek! Ik begrijp de leerling beter en wil graag wat dingen gaan proberen om haar te helpen weer met plezier naar school te gaan, zo lang het nog kan.” (leerkracht groep 7).
“Dank je wel dat je me geholpen hebt. Nu weet ik dat ik ADHD heb en daarom soms anders ben dan andere kinderen, maar dat vind ik nu niet zo erg meer!” (jongen, 8 jaar, na diagnostiek en psycho-educatie).